سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نماز یک تشکر از خدا است

در روزگاری که آدم ها ! فقط نام این کلمه را یدک می کشند ... پیدا می شود کسانی که بی نمازی را افتخار می دانند و نامشان را نهاده اند روشنفکرانِ متمدن ... ! بحث در نوع دیدگاه این افراد است که به مسائل دینی خویش چگونه می نگرند ...اگر آنها را در یک مقطعی زمانبندی کنند حال باید برای بیثماری آنها به یک پزشک جراح مراجعه کنیم چون عمیقا دچار خونریزی مغزی شده اند و دین را در برنامه ای خاص دیده اند و بیمار گشته اند .... نماز را با بسیاری از کاستی های نویسنده شرح می دهیم :

نماز یک تشکر از خداوند متعال است یک تشکری که باید هر روز آن را بجا آوریم و این در قبال داده های پروردگار چیز زیادی نیست ... مثالی ذکر میکنیم تا فهم مخاطب بیجک گرفته باشد!!!

برای کار خاصی که دارید باید بیرون بروید و برای بیرون رفتن نیاز به پول  دارید ... به پدر مراجعه می کنید و ایشان مقداری برایتان فراهم می کند ... آیا شما تشکر بجا نمی آورید ؟ حال قیاس کنید ...داده های پدر و خداوند را .... چگونه باید از رب العالمین تشکر کرد ؟ نماز یک تشکر از خداوند است... حال همین نماز خواندن های ما جنبه اجتماعی هم دارد .... در دین مبین اسلام بر نماز جماعت تاکید زیادی شده است و دلایل زیادی من جمله : برخورد با برادران دینی و خبردار شدن از احوالات آنها ، وحدت مسلمین و افزلیش علوم فردی از طریق وعظ ... و دلایل دیگر که سواد نویسنده در آنها نمی گنجد ... اخیرا باب شده است جوانان نماز را به زبانهای دیگری می خوانند ! آیا این عمل باعث تفرقه نمی شود؟ آیا نظم نمازها از بین نمی رود؟ ... جمعی را تصور کنید که انفرادی نماز می گزارند ! و هر کسی به یک سبکی ! آیا ما در برخورد با یک فرد هم چنین اعمالی را انجام ی دهیم؟ .... در قران کریم آمده است که قران برای این به عربی نازل شد تا تمامی مردم به راحتی بتوانند آنرا فرا بگیرند ... ما فقط و فقط نماز را به زبان عربی می توانیم بخوانیم چون نوع بسط کلمات اجازه نمی دهند که معنای دیگری را برایشان مترادف شویم و ترجمه کنیم آنرا .... به امید انکه مطل مورد توجه قرار گیرد

 

پ ن : توسط علیرضا عباسی نوشته می شود ......



کلیدواژه ها: